Новая версия сайта расположена по адресу http://artemrada.gov.ua

Поиск
Пользовательского поиска


Меню:
· О городе
· История города
· Регуляторная
политика

· Бюджет города
· Паспорт города
· Управления и отделы
· План работы городского совета
· Совещательные органы
· городской Общественный совет
· Программа развития города
· Экономика города
· Предприятия
· Ком. собственность
· Землеустройство
· Квартирный учет
· Образование
· Культура
· Туризм
· Молодёжная политика
· Транспорт
· Мониторинг цен
· Тендеры
· Соледар
· Часов Яр
· Вакансии
· Государственный реестр избирателей
· Прием граждан
· Новости


Адміністративні послуги
· Платні послуги
· Безоплатні послуги


Наш баннер


Предпринимательство
·Государственная регистрация
· Разрешительная система
· Поддержка предпринимательства
· Артемовский городской фонд поддержки предпринимательства
· Оголошення та повідомлення


Нормативные документы
· Распоряжения ОГА
· Решения городского совета и его исполнительного комитета


Здравоохранение
·Остановим туберкулез


Бахмутский ярмарок
·Историческая справка


Архивные документы
·Голодомор
·Афганистан
·Великая Отечественная Война
·Список ліквідованих підприємств


Городской Совет:
· Депутаты
· Регламент


Библиотека
·Артемовск в интернет
·Артемовск литературный
·Літопис міста


Предлагаем посетить:



 
Вниманию налогоплательщиков!
Отправлено admin в Tuesday, 09 October, 2007, 14:29
Отвечаем на вопросы, поступившие во время проведения «Горячей линии»


Мати – громадянка України отримала від свого сина, який проживає за кордоном, грошовий переказ. Як оподатковуються отримані таким чином кошти?
Згідно з Законом України від 22.05.03 № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб» дохід, відмінний від доходу з джерелом його походження з території України, є іноземним. Відповідно до Закону об’єктом оподаткування резидента є іноземні доходи.

Тому в випадках, якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, то сума такого доходу включається до складу загального річного оподатковуваного доходу платника податку – їх отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію. Іноземні доходи оподатковуються за ставкою 15%.

Фізична особа отримала Свідоцтво про право на спадщину у вигляді нерухомого майна в березні 2009 року від бабусі. Чи зобов’язаний такий громадянин подавати декларацію у 2010 році?
При отриманні спадщини спадкоємцями, що не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення (членами сім’ї першого ступеня споріднення є – мати, батько, син, донька) у вигляді нерухомого майна за ставкою податку 5% оподатковується вартість такої власності, яка успадковується членом сім’ї спадкодавця другого ступеня споріднення.

Таким чином при отриманні в спадщину нерухомого майна від дідуся у спадкоємця виникає об’єкт оподаткування із застосуванням ставки податку 5%.

Разом з тим, дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, включається до складу загального річного доходу платника податку і відображається ним у річній податковій декларації про майновий стан і доходи. Тому в даному випадку спадкоємець зобов’язаний подавати податкову декларацію з 1 січня по 31 березня 2010 року.

Чи приймається до податкового кредиту оплата навчання на підготовчих курсах, навчання на яких дає право вступу до навчальних закладів без послідуючих вступних іспитів?
Підготовчі курси - додаткова послуга навчального закладу, метою якої, виходячи навіть з назви, є підготовка до вступу на навчання до учбового закладу. Навчання на таких курсах не є обов’язковим і не зараховується у загальний курс навчання безпосередньо за обраним фахом після вступу до ВУЗу. Навчання на підготовчих курсах оплачується згідно окремого договору. Таким чином, включення до податкового кредиту оплати за навчання на підготовчих курсах для вступу до ВУЗів не передбачена чинним законодавством.

Приватний підприємець отримав свідоцтво платника єдиного податку з II кварталу 2009 року. У жовтні він прийняв рішення про ліквідацію суб’єкта підприємницької діяльності. Чи має підприємець право не сплачувати єдиний податок за листопад та грудень?
Згідно з Порядком видачі Свідоцтва про сплату єдиного податку, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 29 жовтня 1999 року № 599, платник єдиного податку, у разі припинення діяльності, зобов’язаний в 5-денний термін подати до органу державної податкової служби письмову заяву про це та здати свідоцтво і всі Довідки про трудові відносини з фізичними особами.

Після повернення до органу державної податкової служби вказаних документів сплата єдиного податку не здійснюється

Приватний підприємець на єдиному податку бажає внести у Свідоцтво платника єдиного податку інший вид діяльності. Як це зробити?
У разі виникнення у платника єдиного податку протягом календарного року бажання змінити вид діяльності (за умови, що на новообраний вид діяльності місцевою радою встановлена ставка єдиного податку), такий платник податку зобов’язаний не пізніше ніж за 15 днів до початку кварталу, з якого він хоче змінити вид діяльності, повідомити про це податковий орган, який видав йому свідоцтво, для внесення до нього змін.

На підставі отриманого письмового повідомлення (відповідної заяви) про зміну виду діяльності та наданого платіжного документа про сплату єдиного податку за ставкою, встановленою на такий вид діяльності, протягом 10 робочих днів посадовою особою податкової інспекції у Свідоцтві про сплату єдиного податку зазначається новий вид діяльності. Зміни затверджуються керівником податкового органу або його заступником і засвідчується печаткою.

Чи можна відмовитися фізичній особі від отримання ідентифікаційного номеру?
В Україні Законом України від 16.07.99 р. № 1003-XIV «Про внесення змін до Закону України «Про Державний реєстр фізичних осіб – платників податків та інших обов’язкових платежів» особам, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомляють про це відповідні державні органи, надано дозвіл не використовувати ідентифікаційних номерів. Для них зберігаються раніше встановлені форми обліку платників податків та інших обов’язкових платежів. У паспортах зазначених осіб робиться відмітка про наявність у них права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера.

Проте згідно із Законом України “Про податок з доходів фізичних осіб” без ідентифікаційного номера громадянин не може скористатися правом на податковий кредит у разі витрат на навчання, страхування, придбання житла. Отримати без ідентифікаційного номера кредит у банку також неможливо, а також оформити документи на одержання закордонного паспорту. Тому перш ніж відмовлятися від номера, слід добре поміркувати і зважити всі “за” і “проти”.

Чи можливо повторне присвоєння ідентифікаційного номера фізичній особі?
З 19 жовтня 2006 року особа, яка через свої релігійні або інші переконання офіційно відмовилася від ідентифікаційного номера, а через деякий час змінила свої переконання і бажає отримати ідентифікаційний номер, подає до органу державної податкової служби за своїм місцем реєстрації паспорт громадянина України, в якому є необхідна відмітка, та заяву в довільній формі з викладенням свого прохання анулювати попередньо внесену відмітку для повторного отримання ідентифікаційного номера. Посадова особа органу державної податкової служби анулює попередньо внесену відмітку вносячи на 7-9 сторінки паспорта штамп про анулювання попереднього запису.

Після скасування (анулювання) відмітки у паспорті, фізична особа проходить встановлену процедуру реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та інших обов’язкових платежів, про що їй видається картка фізичної особи – платника податків.

Если я зарегистрировалась в квартире, за которую уплачиваю ипотечный кредит, в феврале 2009 г., имею ли я право на налоговый кредит по процентам, уплаченными на протяжении 2008 г.?
В соответствии с пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закона Украины от 22.05.2003 г. N 889 "О налоге из доходов физических лиц"(далее – Закон № 889), налогоплательщик имеет право включить в состав налогового кредита отчетного года часть суммы процентов по ипотечному кредиту, уплаченную налогоплательщиком, которая рассчитывается по правилам, определенным статьей 10 этого Закона.

Согласно п. 10.1 ст. 10 Закона № 889, право плательщика на налоговый кредит возникает в случае, если за счет ипотечного жилищного кредита строится или приобретается жилой дом (квартира, комната), определенный таким налогоплательщиком как основное место его проживания.

В соответствии с разъяснениями, изложенными в письме Комитета Верховной Рады Украины по вопросам финансов и банковской деятельности от 12.02.07 N 06-10/10-138, такое определение осуществляется налогоплательщиком самостоятельно, в частности, путем регистрации (внесение сведений в паспортный документ такого налогоплательщика) объекта жилищной ипотеки его местожительством соответственно нормам Закона Украины "О свободе передвижения и свободном выборе местожительства в Украине".

То есть воспользоваться правом на налоговый кредит с уплаченных процентов банка по ипотечному кредиту может налогоплательщик, у которого жилье, приобретенное (построенное) за счет ипотечного кредита, в соответствии с его паспортными данными есть основным местом его проживания (местом регистрации).

Таким образом в случае регистрации объекта жилой ипотеки (квартиры) Вашим местожительством с февраля 2009 года, Вы не имеете права воспользоваться налоговым кредитом по уплаченным процентам банка за 2008 год.

Прошу разъяснить применение налоговых социальных льгот к заработной плате наемных работников при условии неполного рабочего дня.
В соответствии с п. 6.1 ст. 6 Закона Украины от 22.05.09 № 889 «О налоге из доходов физических лиц» (далее – Закон № 889), с учетом норм пункта 6.5 этой статьи налогоплательщик имеет право на уменьшение суммы общего месячного налогооблагаемого дохода, полученного из источников на территории Украины от одного работодателя в виде заработной платы, на сумму налоговой социальной льготы.

Размер налоговых социальных льгот зависит от категорий и размера минимальной заработной платы, установленной на 1 января 2009 года. То есть налоговая социальная льгота в 2009 году соответственно составляет: 100 % - 302,5 грн., 150 % - 453,75 грн., 200 % - 605 грн.

Согласно пп. 6.5.1 п. 6.5 ст. 6 Закона № 889, налоговая социальная льгота применяется к доходу, начисленному в пользу налогоплательщика на протяжении отчетного налогового месяца как заработная плата (другие приравненные к ней согласно законодательству выплаты, компенсации и возмещение), если его размер не превышает суммы, которая равняется сумме месячного прожиточного минимума, установленной для трудоспособного лица на 1 января отчетного налогового года, умноженной на 1,4 и округленной до ближайших 10 гривен. Следовательно, в 2009 году сумма заработной платы, при которой наемный работник имеет право на налоговую социальную льготу, не должна превышать 940 грн.

Других предостережений относительно предоставления налоговых социальных льгот, в частности, получения заработной платы на условиях неполного (сокращенного) рабочего дня, Закон № 889 не содержит. Поэтому, в соответствии с Законом № 889, в 2009 году любой налогоплательщик, заработная плата которого на протяжении отчетного налогового месяца не превышает 940 грн, и которую он получает от одного работодателя, имеет право на применение обычной налоговой социальной льготы в размере 302,50 грн. на месяц.

Як оподатковуються виграші та призи, отримані спортсменами при проведенні спортивного турніру з призовим фондом?
Відповідно до Закону України від 22.05.2003 р. N 889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі – Закон N 889) об'єктом оподаткування є доходи з джерелом їх походження з України, які підлягають кінцевому оподаткуванню при їх виплаті. Доходом з джерелом його походження з України положеннями Закону визначено будь-який дохід, одержаний платником податку або нарахований на його користь від здійснення будь-яких видів діяльності на території України, у тому числі, але не виключно, доходи, що виплачуються (надаються) резидентами у вигляді виграшів і призів, у тому числі у лотерею (крім державної), та подарунків.

Що стосується відмінностей подарунків від виграшів і призів, то слід виходити з норм Закону України від 28.12.94 р. N 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств". Так, відповідно до пункту 1.33 цього Закону виграші і призи уособлені із лотереєю та участю в ній або в інших розіграшах, які передбачають попереднє придбання платником податку права на участь у таких лотереях чи розіграшах. (Лотерея - це господарська операція, яка передбачає продаж гравцю права на участь у розігруванні призу за випадковою вірогідністю за кошти або в обмін на інші цінності, а також безоплатне отримання такого призу у власність у разі визнання такого гравця переможцем. Призовий фонд визначається як сукупність призів, які підлягають виплаті переможцям лотереї відповідно до оприлюднених умов її проведення.)

Згідно з пп. "и" п. 1.3 ст. 1 Закону N 889 доходи, що виплачуються (надаються) резидентами у вигляді виграшів і призів, у тому числі у лотерею (крім державної), поряд із подарунками, належать до доходів з джерелом походження з України. Виграші та призи відповідно до підпункту 4.2.12 пункту 4.2 статті 4 Закону включаються до складу загального місячного оподатковуваного доходу та оподатковуються за ставкою, визначеною п. 7.3 ст. 7 Закону N 889 – 30%.

Що стосується оподаткування подарунків та інших винагород, відмінних від призів та виграшів, то необхідно застосовувати ставку 15% (п. 7.1 ст. 7 Закону N 889).

Таким чином, в залежності від особливостей оформлення винагород спортсменів-резидентів податковий агент має утримати податок з сум таких винагород за ставкою 15% або 30%.

При цьому, згідно з підпунктом "б" пункту 19.2 статті 19 Закону N 889 податковий агент зобов'язаний подати податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також сум утриманого з них податку за формою N 1ДФ податковому органу за місцем свого розташування.

Чи оподатковується вартість медалей, кубків та інше, якими нагороджуються спортсмени за результатами спортивних змагань?
Вартість спортивних відзнак у вигляді дипломів, грамот, нагрудних знаків, спортивних медалей, кубків, жетонів, вимпелів, якими відзначають спортсменів, тренерів, суддів та інших фахівців в галузі спорту, які свідчать про рівень їх спортивної підготовленості та суддівської кваліфікації, відповідних кваліфікаційних розрядів і почесних спортивних звань відповідно до положень Закону України від 22.05.03 N889 «Про податок з доходів фізичних осіб» не є об'єктом оподаткування податком з доходів фізичних осіб.

Прошу роз’яснити, який податок треба мені сплатити у разі отримання у спадок квартири в Україні, якщо я громадянка Росії?
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб регулюється Законом України від 22.05.03 № 889 «Про податок з доходів фізичних осіб» (далі – Закон).

Згідно з пунктом 2.1 статті 2 Закону, платниками податку є як резиденти, так і нерезиденти, які одержують доходи з джерелом їх походження на території України.

Оподаткування доходів, одержаних нерезидентами, регламентується пунктом 9.11 статті 9 Закону, відповідно до якого доходи з джерелом їх походження в України, які нараховуються (сплачуються) на користь нерезидентів, підлягають оподаткуванню за правилами, встановленими для резидентів, з урахуванням особливостей, визначених окремими нормами даного Закону. Зокрема, такою особливістю є застосування до вказаних доходів спеціальної ставки оподаткування, визначеної пунктом 7.3 статті 7 Закону.

На підставі пункту 4.1 і підпункту 4.2.14 пункту 4.2 статті 4 Закону, до складу загального річного оподатковуваного доходу, зокрема, нерезидента, включається дохід у вигляді вартості успадкованого майна, в сумах, що підлягають оподаткуванню згідно з нормам статті 13 Закону.

Для оподаткування доходів у вигляді спадщини Законом передбачені ставки податку в розмірах 0 %, 5 % від об'єкта оподаткування залежно від ступеня споріднення резидентів України, і 15 % - у випадках отримання спадку від нерезидента.

Відповідно до пункту 7.3 статті 7 Закону, ставка податку складає подвійний розмір ставки, визначеної пунктом 7.1 статті 7 Закону, тобто 30 % від будь-яких доходів, нарахованих на користь нерезидентів-фізичних осіб.

Абзацом першим пункту 13.4 статті 13 Закону передбачено, що особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, що одержали спадок.

Враховуючи вищевикладене, доходи, одержані нерезидентами у вигляді спадку, включаються до складу річного доходу, оподатковуються за ставкою 30%. Вказані доходи повинні бути відображені в річній податковій декларації, яка подається до податкового органу за місцем розташування одержаного у спадок нерухомого майна у термін до 1 квітня року, наступного за звітним.

Не є порушенням Закону, якщо нерезидент відразу при отриманні свідоцтва про право на спадщину подає декларацію і сплачує податок, оскільки це спрощує процедуру виконання їм обов'язку по сплаті податку на території України.

Разом з тим повідомляємо, що, згідно зі ст. 21 Закону, якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж передбачені цим Законом, застосовуються норми такого міжнародного договору.

Так, на підставі статті 20 «Інші доходи», Угоди між Урядом України і Урядом Російської Федерації про уникнення подвійного оподаткування доходів і майна та запобігання ухиленням від сплати податків, підписаної 08.02.95р., яка набула чинності 03.08.99р., доходи, що виникають з джерел в Договірній Державі, і про які не йде мова в попередніх статтях даної Угоди, можуть оподатковуватися в цій Державі. Тобто такий вид доходу, як вартість успадкованого майна оподатковується податком з доходів фізичних осіб в Україні в порядку і за ставками, передбаченим Законом України «Про податок з доходів фізичних осіб».

Чи треба подавати декларацію, якщо в минулому році я отримувала грошові перекази з-за кордону від чоловіка, який там працює?
Будь-який дохід походженням не з України вважається іноземним. Такий дохід включається до складу річного оподатковуваного доходу платника податку і підлягає обов'язковому декларуванню. У разі, якщо ваш чоловік працює легально і доходи, які він отримує, були оподатковані, то необхідно мати довідку, яка б підтверджувала цей факт. Якщо з країною, в якій працює ваш чоловік, і Україною є Угода про уникнення подвійного оподаткування, то податок з коштів, раніше оподаткованих, сплачуватися не буде. Але декларацію подати необхідно не пізніше 31 березня.

Чи потрібно включати в декларацію суми отриманих дивідендів?
Обов'язок щодо утримання сум податку під час виплати дивідендів покладено на податкового агента, яким у цьому випадку виступає емітент корпоративних прав чи інша особа, яка за його дорученням здійснює нарахування або виплату дивідендів. Відповідно до пп. 9.3.5 Закону України від 22.05.2003р. №889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб" доходи у вигляді дивідендів підлягають кінцевому оподаткуванню при їх виплаті за їх рахунок. З огляду на вищевикладене, якщо платник отримував доходи у вигляді дивідендів і не мав інших законодавчо визначених підстав для подання декларації, то він не зобов'язаний подавати таку декларацію.

Студент університету навчається за контрактом на денній формі. За навчання сплачує самостійно. Чи має він право на податковий кредит?
Якщо студент працює і одержує заробітну плату він може скористатися правом податкового кредиту. Але необхідно витримати ще декілька умов: він повинен мати індивідуальний ідентифікаційний номер і бути резидентом. Сума податкового кредиту не може перевищувати суми загального оподатковуваного доходу платника податку, одержаного протягом звітного року у вигляді заробітної плати. Тобто, податковий кредит надається тільки в межах розміру заробітної плати, одержаної протягом звітного 2008 року. Якщо ж платник у звітному році отримував доходи, які не є заробітною платою, то він не має права скористатися правом податкового кредиту.

Я оплатив навчання доньки у ВУЗі за весь навчальний рік, тобто з вересня 2008 року по червень 2009 року. В податковій інспекції мені пояснили, що я маю право включити до податкового кредиту не всю сплачену суму, а лише кошти, сплачені за вересень-грудень 2008 року. Чи правомірна така позиція податківців?
Правомірна. За Законом України від 22.05.2003р. №889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб" податковий кредит – це витрати, понесені платником податку, на суму яких дозволяється зменшення розміру його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року. Відповідно до п.5.3 статті 5 цього закону, платник податку має право включити до складу податкового кредиту звітного року витрати, фактично понесені ним протягом такого звітного року. Тобто, до складу податкового кредиту за 2008 рік можуть бути включені витрати, понесені платником податку у 2008 році безпосередньо за місяці навчання у цьому році.

Яким нормативним документом передбачена відповідальність за неподання декларації про доходи фізичних осіб, у випадку обов’язкового подання - до 1 квітня 2009 року ?
Відповідно до ст.1641 Кодексу України про адміністративні правопорушення за неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов'язкову форму обліку, - тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 до 136 грн).

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п'яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 85 до 136 грн.)
Мати – громадянка України отримала від своєї доньки, яка постійно працює за кордоном, грошовий переказ. Як оподатковуються таким чином отримані кошти?

Згідно з Законом України від 22.05.2003р. №889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб" дохід, відмінний від доходу з джерелом його походження з території України, є іноземним. Відповідно до ст. 3 Закону №889 об’єктом оподаткування резидента є іноземні доходи.

Тому у випадках, коли джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до складу загального річного оподатковуваного доходу платника податку – їх отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію.

Підприємство купує у громадян акції, отримані ними у власність в процесі приватизації. Чи зобов’язані такі громадяни подавати декларацію про доходи?
Згідно пп. 4.3.18 п. 4.3 ст. 4 Закону України від 22.05.2003р. №889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб" сума доходу, отриманого платником податку внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав), одержаних ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані ним як компенсація суми його внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані ним відповідно до Закону, не включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу, тобто не оподатковується податком з доходів фізичних осіб.

Водночас, підпунктом б) пп. 9.6.8 п. 9.6 ст.9 Закону №889 передбачено, що дохід, отриманий платником податку від продажу інвестиційних активів у випадках, визначених пп. 4.3.18 п. 4.3 ст. 4 цього Закону, не включається до складу загального річного оподатковуваного доходу.

Таким чином, якщо громадянин отримує тільки доходи, які не оподатковуються на підставі пп.4.3.18, то він повинен зазначити їх у річній податковій декларації, але без сплати податку.

У минулому році громадянин отримував доходи від здійснення розважальних заходів, зокрема на весіллях, днях народження, від інших громадян. Суб’єктом підприємництва такий громадянин не зареєстрований. Який порядок оподаткування зазначених доходів?
Як визначено положеннями Закону України від 22.05.2003р. №889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб", платник податку, котрий отримує доходи, нараховані особою, яка не є податковим агентом, зобов'язаний включити суму таких доходів до складу загального річного оподатковуваного доходу та подати річну декларацію з цього податку.

Особою, яка не є податковим агентом, вважається нерезидент або фізична особа, яка не має статусу суб'єкта підприємницької діяльності, або не є особою, яка здійснює незалежну професійну діяльність.

Таким чином, якщо громадянин протягом звітного року одержував доходи від інших громадян, які не є суб’єктами підприємництва, такий громадянин зобов'язаний подати річну податкову декларацію, термін подання якої не пізніше 31 березня року, наступного за звітним.

Доходи, отримані від інших фізичних осіб відображаються у Розділі І, підпункті 1.2 декларації. На підставі одержаної від громадянина декларації, органом державної податкової служби буде проведено розрахунок податку з доходів за ставкою 15 відсотків від об’єкта оподаткування. Сума податкових зобов’язань, донарахована податковим органом, підлягає сплаті до відповідного бюджету у строки, встановлені законом (протягом 30 календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування).
Чи має право підприємство відносити витрати по оренді та обслуговуванню легкового автомобіля на валові, якщо ця угода нотаріально не завірена?
Договір найму транспортного засобу укладається в письмовому вигляді. Договір вважається вчиненим у письмовій формі, якщо його зміст зафіксовано в одному або декількох документах, у листах, телеграмах, якими обмінялися сторони, або якщо його скріплено підписами сторін (стаття 207 Цивільного кодексу України від 16.01.03 № 435-IV із змінами та доповненнями).

Якщо однією зі сторін договору оренди транспортного засобу є фізична особа (орендар чи орендодавець), договір підлягає нотаріальному посвідченню незалежно від строку його дії (стаття 799 Цивільного Кодексу України).

У разі недотримання сторонами встановленої нотаріальної форми договору він вважається нікчемним (недійсним). Нікчемний договір не потребує доказу в суді його недійсності.

Отже, договір оренди транспортного засобу у фізичної особи слід обов’язково посвідчувати нотаріально.

Відповідно до статті 5 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Виходячи із вищенаведеного, підприємство не має права включати до валових витрат підприємства витрати по оренді.

Чи має право підприємство віднести на валові витрати оренду приміщення у фізичної особи, якщо приміщення не виведене із житлового фонду?
Згідно статті 5 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” валові витрати виробництва та обігу – сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Згідно зі статтею 810 Цивільного кодексу за договором найму (оренди) житла одна сторона – власник житла (наймодавець) передає або зобов’язується передати другій стороні (наймачеві) житло для проживання в ньому на певний термін за плату. Виняток становлять об’єкти права державної або комунальної власності.

Предметом договору найму житла можуть бути помешкання, зокрема квартира або її частина, жилий будинок або його частина. Помешкання має бути придатним для постійного проживання у ньому (стаття 812 Цивільного кодексу).

Разом з тим, якщо наймачем є юридична особа, вона може використовувати житло лише для проживання у ньому фізичних осіб (частина друга статті 813 Цивільного кодексу).

Відповідно до статті 8 Житлового кодексу переведення придатних для проживання жилих будинків і жилих приміщень у будинках державного і громадського житлового фонду в нежилі, як правило не допускається. У виняткових випадках переведення жилих будинків і жилих приміщень у нежилі може здійснюватися за рішенням органів, зазначених у частині другій статті 7 цього Кодексу (а саме: за рішенням виконавчого комітету місцевої ради).

Отже, у випадку надання квартири в оренду для влаштування в ній офісного приміщення, таку квартиру в порядку, визначеному Житловим кодексом, потрібно перевести у нежитловий фонд.

Враховуючи зазначене, витрати на оренду житлового приміщення, яке не виведене з житлового фонду, не вкючається до валових витрат.

Неприбуткова організація здає в оренду приміщення, яке перебуває в неї на балансі. Чи повинна неприбуткова організація реєструватися платником ПДВ?
Відповідно до статті 3 Закону України “Про податок на додану вартість” об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з поставки товарів і послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України.

Якщо неприбутковою організацією надаються будь-які послуги чи здійснюється поставка товарів, місце надання яких знаходиться на митній території України, то такі операції є об’єктом оподаткування і оподатковуються за правилами, всановленими даним Законом.

Неприбуткові організації повинні зареєструватися як платники ПДВ, якщо загальна сума від здійснення операцій з поставки товарів (послуг), що підлягають оподаткуванню згідно з цим Законом, нарахована (сплачена, надана) такою особою протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300000 грн. (без урахування ПДВ).

Крім того, слід зазначити, що ознака неприбутковості не впливає на статус платника ПДВ або на особливості оподаткування ПДВ.

СПД открыл летнюю площадку, нужен ли патент?
Законом “О патентовании ...” установлено, что в случае, если СПД имеет структурные подразделения, патент приобретается отдельно для каждого подразделения. Открытые летние площадки имеют статус отдельного пункта продажи, если они не являются частью стационарного кафе, расположенного в помещении.

Будет ли выписан штраф предприятию за неподачу налоговой отчетности?
Если Вы не подавали отчетность длительное время, Вам будет выставлен штраф в размере 170 грн. за каждую неподачу налогового расчета согласно пп.17.1 ст.17 Закона №2181

В случае, если налогоплательщик сам выявил ошибку, как ее исправить?
При занижении обязательств прошлых периодов ему необходимо предоставить уточняющий расчет и уплатить штраф в размере 5% от суммы занижения.

Какие финсанкции предусмотрены за несвоевременное перечисление налога с доходов?
В случае, если СПД правильно начислил и удержал налог, но несвоевременно перечислил его в бюджет, то органом ГНС при выявлении такого факта будет начислена пеня согласно Закона Украины №2181 от 21.12.2000 г.

Какой предельный срок подачи заявления о переходе на уплату единого налога?
В соответствии с Указом Президента от 03.07.98 г. №727/98 «Об упрощенной системе налогообложения …» заявление подается не позже, чем за 15 дней до начала следующего отчетного периода при условии уплаты всех установленных налогов и обязательных платежей за предыдущий отчетный период.

Ведут ли физлица –СПД кассовую книгу?
Нормами пункта 4.2 статьи 4 Положения о ведении кассовых операций в национальной валюте, утвержденного НБУ от 15.12.04 г. №637, предусмотрено, что предприниматели кассовой книги не ведут .

Какой налог должен заплатить гражданин от сдачи жилья в аренду?
Граждане, сдающие жилье в аренду и получающие от этого доход, обязаны, согласно Закону Украины «О налоге с доходов физических лиц» самостоятельно начислять и уплачивать налог в бюджет в течение 40 календарных дней по окончании квартала, в котором получен доход. Налог уплачивается по ставке 15% в любых отделениях банков. Ежегодно упомянутые граждане должны информировать ГНИ путем подачи декларации о доходах ( в ней отражается весь доход за предшествующий год) и прилагать копии платежных документов о перечислении налога за этот период. Кроме того, официальное документирование таких сделок убережет Вас от возможных нарушений в процессе заключения и реализации договоров найма.

Який граничний термін перерахування сільскогосподарськими товаровиробниками, які скористалися спеціальними режимами оподаткування, передбаченими пунктами 11.21 та 11.29 ст.11 Закону про ПДВ, коштів з поточного рахунку на спеціальний, після якого неперераховані суми вважаються використаними не за цільовим призначенням і підлягають сплаті до бюджету?
Порядок застосування норм пунктів 11.21 та 11.29 ст.11 ЗУ “Про податок на додану вартість” від 03.04.97 р. №168/97-ВР (зі змінами та доповненнями) затверджено постановами Кабміну від 12.05.99 р. № 805 та від 26.02.99р. №271. Терміни перерахування сільскогосподарськими товаро-виробниками сум ПДВ з поточних рахунків на окремі спеціальні рахунки цих платників зберігаються з термінами сплати ПДВ до бюджету. Згідно з пп. 5.3.1. п. 5.3. ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 р. №2181-ІІІ, платник зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пп.4.1.4. п. 4.1. ст.4 Закону №2181-ІІІ для подання податкової декларації. Тобто сільскогосподарські товаровиробники, у яких звітний період дорівнює календарному місяцю, мають перераховувати зазначені кошти до 30 числа (включно) місяця, що настає за звітним, а у разі, коли звітний період дорівнює календарному кварталу, кошти перераховуються на спеціальний рахунок протягом 50 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу. Не перераховані у зазначені терміни з поточного рахунку на спеціальний кошти вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням, і підлягають спрамуванню до державного бюджету у безспірному порядку.

Які види податків та в якому розмірі утримуються з заробітної плати, якщо оклад становить 0,25 % від мінімальної заробітної плати?
Оподаткування доходів фізичних осіб регулюється Законом України від 22.05.03 N 889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі - Закон N 889), який набрав чинності з 01.01.04.

Оподаткування доходу у вигляді заробітної плати провадиться за ставкою податку, визначеною п. 7.1 Закону № 889, тобто у розмірі 15 %.

При нарахуванні доходів у вигляді заробітної плати об'єкт оподаткування визначається як нарахована сума такої заробітної плати, зменшена на суму збору до Пенсійного фонду України та внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, які відповідно до закону справляються за рахунок доходу найманої особи (п. 3.5 ст. 3 Закону № 889).

Відповідно до статті 6 Закону N 889, будь-який платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного з джерел на території України від одного працедавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги за умови, якщо місячна заробітна плата не перевищує суми, що дорівнює сумі місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженої на 1,4 та округленої до найближчих 10 гривень, що у 2008 році становить 890 грн. (633 грн. х 1,4).

З урахуванням розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня 2008 року (515 грн. на місяць) та прикінцевих положень Закону N 889 у поточному році розмір податкової соціальної пільги для всіх платників податку становить 257,50 грн. на місяць (515 грн. х 50 %).

Таким чином, при оподаткуванні заробітної плати (за умови укладення трудового договору відповідно до вимог Кодексу Законів про працю) об`єкт оподаткування визначається як нарахована сума такої зарплати зменшена на суму збору до Пенсійного фонду, внесків до фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, які відповідно до закону справляються за рахунок доходу найманої особи, та податкової соціальної пільги (за наявності підстав).

Щодо оподаткування доходів фізичних осіб, одержуваних за договорами цивільно-правового характеру, то вони підлягають оподаткуванню за ставкою 15% без виключення з нарахованої суми відрахувань, передбачених п. 3.5 Закону № 889, та податкової соціальної пільги.

Может ли пользоваться налоговой социальной льготой, как одинокая мать, разведенная женщина, которая имеет двух детей в возрасте до 16-ти лет?
Одинокой матерью считается лицо, которое на момент применения работодателем льготы, имея ребенка (детей) возрастом до 18 лет, не находится в браке, зарегистрированном согласно закону (п.12 Порядка предоставления документов при применении налоговой социальной льготы, утвержденного Постановлением Кабинета Министров Украины от 26.12.03 № 2035).

Налогоплательщик, который является одинокой матерью, имеет право на уменьшение суммы общего месячного налогооблагаемого дохода, полученного из источников на территории Украины от одного работодателя в виде заработной платы, на сумму налоговой социальной льготы, которая равна 150% общеустановленного размера налоговой социальной льготы, на протяжении 2008 года составляет 386,50 грн. (257,50 грн. х 150%) ежемесячно в расчете на каждого ребенка в возрасте до 18 лет.

При этом предельный размер дохода, который дает право на получение налоговой социальной льготы определяется как произведение суммы, определенной в п.п. 6.1.2, то есть 890 грн. и соответствующего количества детей, (пп. 6.5.1 п. 6.5 ст. 6 Закона Украины от 22.05.03 № 889-IV «О налоге с доходов физических лиц» дальше – Закон № 889). В Вашем случае предельный размер дохода в виде заработной платы одинокой матери не должен превышать 1780 грн. (890 х 2) на месяц. При этих условиях размер налоговой социальной льготы на детей составляет 772,5 грн. (386,25 х 2).

Учитывая вышеизложенное и разъяснение ГНА Украины от 12.06.06 № 11125/7/17-17 по этому вопросу, одинокая мать (в т.ч. и разведенная) имеет право и на дополнительное получение налоговой социальной льготы непосредственно на себя, что в 2008 году составляет 257,50 грн. (515 грн. х 50%), при условии, если размер ее заработной платы не превышает (890 грн. х количество детей). То есть размер налоговой социальной льготы в Вашем случае составляет 772,50 грн. «на детей» и 257,50 грн. «на себя».

Налоговая социальная льгота предоставляется до конца года, в котором ребенок достигает восемнадцати лет (пп. 6.4.2 п. 6.4 ст. 6 Закона № 889).

Для получения налоговой социальной льготы следует предоставить работодателю копии свидетельств (дубликаты свидетельств) о рождении детей, копию свидетельства о расторжении брака и копию паспорта матери. При этом налоговая социальная льгота начинает применяться к начисленным доходам в виде заработной платы со дня получения работодателем заявления о применении льготы (пп. 6.3.2 п. 6.3 ст. 6 Закона № 889).

Имеет ли право на налоговый кредит студент–заочник, который работает, в случае осуществления оплаты за обучение за счет кредита, полученного непосредственно на обучение и размещенного на депозитном счете в банке?
Законом Украины от 22.05.03 № 889 «О налоге с доходов физических лиц» определено, что налогоплательщик по результатам отчетного налогового года имеет право включить в состав налогового кредита затраты, фактически им понесенные, в том числе за обучение.

При этом указанным Законом установлено ограничение по непревышению сумм начисленного плательщиком налога налогового кредита сверх суммы общего налогооблагаемого дохода налогоплательщика, полученного на протяжении года в виде заработной платы. Однако нет никаких ограничений относительно непосредственных источников возникновения средств, уплаченных за обучение.

Согласно договору займа, одна сторона (заимодатель) передает в собственность другой стороне (заемщику) средства, а заемщик обязуется возвратить заимодателю такую же сумму денег (сумму займа) (ст. 1046 Гражданского кодекса).

Учитывая то, что сумма займа (кредита) была направлена на оплату обучения, а также то, что сумма займа является возвратной и налогоплательщик несет фактические расходы на возврат такого займа, то сумму, уплаченную за обучение за счет займа (кредита), следует включить в налоговый кредит.

Не согласившись с решением региональной налоговой инспекцией, принятым в результате рассмотрения повторной жалобы, предприятие с соблюдением установленных законом сроков обжаловало налоговое уведомление-решение в ГНА Украины. При этом предприятие не уведомило региональную ГНИ. Однако налоговая инспекция направила первое налоговое требование. Правомерны ли действия налоговой инспекции?
Такие случаи возможны и обусловлены тем, что плательщик налогов своевременно не уведомил налоговую инспекцию об обжаловании ее налогового уведомления – решения в ГНА Украины.

При условии соблюдения плательщиком налогов, установленных Законом № 2181, порядка и сроков подачи жалобы в ГНА Украины налоговая инспекция должна отозвать требование, так как первое налоговое требование направляется не раньше первого рабочего дня после окончания граничного срока уплаты согласованной суммы налогового обязательства. В нашем случае сумма налогового обязательства еще не согласована, и процедура административного обжалования продолжается.

С целью недопущения подобных ситуаций плательщику налогов необходимо уведомить налоговую инспекцию об обжаловании ее налогового уведомления-решения в органе ГНС высшего уровня и указать в повторной жалобе об уведомлении или неуведомлении соответствующего органа ГНС о подаче повторной жалобы в орган ГНС высшего уровня (пп. 4 абзаца четвертого п.3 Положения о порядке подачи и рассмотрения жалоб налогоплательщиков государственными налоговыми администрациями, утвержденного приказом ГНА Украины № 82).

После замужества я сменила фамилию. Нужно ли сообщать об этом в органы государственной налоговой службы?
Физические лица – плательщики налогов обязаны подавать в государственные налоговые инспекции сведения об изменении своих регистрационных данных на протяжении месяца со дня возникновения таких изменений. То есть вы должны обратиться в государственную налоговую инспекцию по месту своего проживания в структурное подразделение, которое ведет Государственный реестр физических лиц, и сообщить о смене своей фамилии. При себе необходимо иметь документ о присвоении идентификационного номера, свидетельство о браке и паспорт.

На основании этих документов орган государственной налоговой службы внесет изменения в Государственный реестр физических лиц и выдаст вам новую карточку физического лица на новую фамилию.

Нужно ли получать идентификационные номера детям?
Лица в возрасте до 16 лет в большинстве случаев не получают доходов и не подпадают под определение плательщиков налогов. Соответственно в Государственный реестр физических лиц включаются ведомости только о тех малолетних или несовершеннолетних лицах, которые имеют объекты налогообложения и обязаны уплачивать налоги.

Регистрация в Государственном реестре малолетних или несовершеннолетних лиц может быть осуществлена на основании учетной карточки по форме № 1ДР, поданной и подписанной таким лицом или его родителями. Во время регистрации в Государственном реестре физическое лицо получает карточку физического лица – плательщика налогов. Карточки несовершеннолетним гражданам, независимо от их возраста, выдаются одному из родителей при наличии свидетельства о рождении ребенка и личного паспорта гражданина Украины одного из родителей.

Интересует вопрос по вычислению 10 цифр идентификационного кода, то есть сам алгоритм.
Алгоритм формирования идентификационного номера утвержден закрытым постановлением Правительства Украины. Он относится к внутриведомственной нормативной информации, которая регулирует деятельность органов государственной налоговой службы и является информацией с ограниченным доступом. При формировании номера используются регистрационные данные физического лица: фамилия, имя, отчество, дата и место рождения, которые гражданин самостоятельно указывает в учетной карточке при регистрации в Государственном реестре.

Какие документы обязательно должны быть у наемных работников на месте осуществления предпринимательской деятельности?
На каждом месте торговли (работы) наемных работников должны быть следующие документы:
  • копия Свидетельства о государственной регистрации частного предпринимателя;
  • копия Свидетельства плательщика единого налога;
  • справка о трудовых отношениях физического лица с плательщиком единого налога;
  • документ, удостоверяющий лицо данного работника (реализатора);
  • кассовый чек, подтверждающий уплату рыночного сбора за день, в котором осуществлялась торговля (в случае торговли на рынке);
  • накладная на товар, переданный частным предпринимателем своему реализатору;
  • товарные чеки (Книгу учета расчетных операций (КУРО) и Расчетные квитанции (РК) – при торговле подакцизными товарами).

Следует ли предпринимателю - плательщику единого налога заключать трудовой договор со своей женой, которая будет его наемным работником?
Субъект малого предпринимательства – плательщик единого налога согласно законодательству не может привлекать для осуществления предпринимательской деятельности лиц, включая членов своей семьи, с которыми не заключены трудовые договора, поскольку это нарушает условия, позволяющие применять способ налогообложения доходов по единому налогу, и является нарушением трудового законодательства.

Если плательщик единого налога осуществляет предпринимательскую деятельность с использованием наемного труда, то на каждое лицо, включая членов его семьи, состоящих с ним в трудовых отношениях, он обязан получить в налоговом органе справки о трудовых отношения с плательщиком единого налога. Справка должна быть на рабочем месте названных лиц и предъявляться работникам контролирующих органов, имеющим соответствующие функциональные полномочия на осуществление проверки.

Какую отчетность и в какие сроки следует подавать субъекту предпринимательской деятельности – физическому лицу – плательщику единого налога?
Для плательщика единого налога в течение года устанавливаются отчетные периоды, равные кварталу.

В течение пяти дней по истечении отчетного периода (квартала) плательщик подает в налоговый орган Отчет, в котором, в частности, указываются:
  • виды предпринимательской деятельности, осуществлявшиеся в течение отчетного квартала;
  • фактическая численность наемных работников в отчетном периоде;
  • сумма фактически уплаченного единого налога в отчетном квартале;
  • объем выручки от реализации товаров (работ, услуг) за отчетный квартал нарастающим итогом с начала срока действия Свидетельства об уплате единого налога в календарном году.
Налоговый расчет по ф. № 1ДФ подают все предприниматели, использующие труд наемных работников. Справка по ф. № 1ДФ подается в течение 40 календарных дней, следующих за последним календарным днем отчетного квартала.

В справке по ф.№ 1 ДФ указываются суммы начисленного и выплаченного в отчетном периоде (квартале) дохода и суммы начисленного и перечисленного в бюджет налога по каждому наемному работнику.

Доходы указываются общей суммой без разбивки по месяцам выплат. Распределяются доходы по видам доходов согласно Справочнику признаков доходов.
На каждое физическое лицо заполняется столько строк, сколько источников дохода оно имеет. По каждому признаку дохода должен быть указан идентификационный номер физического лица.


Версия для печати

 
А так же:
· Важные новости
· Главная
· База документов
· Темы новостей
· Голосования
· Галерея


Налоговая информирует
·Налоговый кодекс
·Статьи
·Горячая линия
·Налоговый календарь
·Графік прийому
·Адміністративні послуги


Вход...
Пожалуйста зарегистрируйтесь. После этого вам откроются новые возможности портала или зайдите здесь
Ник
Пароль


Последние новости:
· Новий сайт Артемівської міської ради
· Практичний підхід до створення бренду міста
· Заседание исполнительного комитета Артемовского го...
· Зарегистрирована общественная организация
· Знаменательные даты


Онлайн
Сейчас онлайн: 1
Пользователи: 0
Анонимных: 1


Статистика


Вы можете:
Сделать домашней
В избранное Написать нам


Сайт городского головы l Исполнительный аппарат l Решения городского совета l Депутаты IV созыва

Администрация сайта за орфографические ошибки при размещении предоставленной информации ответственности не несёт.

Designed by Artemivsk-Rada

Затраченное время на генерацию страницы: 0.012 сек.